1. Birinchi sinf oʻquvchisi onasiga: “Bogʻcham yaxshiroq edi. Men darsda juda-juda harakat qilyapman, oʻqituvchim esa menga faqat koʻk rangli doirachalarni beradi. Sinfdoshim sariq va qizil doirachalarni oladi va mening ustimdan kuladi. Onajon, menga maktab yoqmayapti” - dedi. Oʻqituvchi qanday xatolikka yoʻl qoʻygan?
-
oʻquvchiga qiziqarli va tushunarli topshiriqlar bermagan.
-
oʻquvchilarga teng imkon yaratmagan.
-
ragʻbatlantirish usulidan samarali foydalanmagan.
-
demokratik ruhdagi taʼlim muhitini yaratmagan.
2. Bu taʼlim jarayoni ishtirokchilari oʻrtasida amalga oshiriladigan aloqaning oʻziga xos shakli boʻlib, axborot almashish asosan til va nutq yordamida amalga oshiriladigan faoliyatdir. Taʼrifga mos javobni belgilang.
-
muloqot
-
munosabat
-
murabbiylik
-
hamkorlik
3.
Oʻquvchilarni baholashda AKT vositalaridan foydalanish ... .
-
oʻquvchilarning fanga qiziqishini oshiradi
-
taʼlimning sifat va samaradorligini oshiradi
-
baholash va tahlil qilishni yengillashtiradi
-
bilimlardagi boʻshliqlarni sifatli aniqlaydi
4. Sinfdagi baʼzi oʻquvchilarda diqqatni jamlay ololmaslik muammosi mavjud. Ushbu muammo ularning oʻzlashtirishiga salbiy taʼsir koʻrsatib kelmoqdA) Yosh oʻqituvchi oʻquvchilarda qanday belgilar orqali diqqatni jamlay ololmaslik muammosi borligini aniqlashi kerak?
-
Oson chalgʻishi, tartibsizligi, eʼtiborni qarata olmasligi
-
Xotiraning pastligi, nutq rivojlanmaganligi, passivligi
-
Boshqalar bilan ishlolmasligi, agressivligi, oʻjarligi
-
intizomsizligi, shoshqaloqligi, shashtining pastligi
5. Darsda kichik guruhlarda ishlash tashkil etilsa, unda yetakchilikni doim bir oʻquvchi qoʻlga oladi. Boshqa oʻquvchilar ham yetakchilik qobiliyatini koʻrsatishga tayyor, lekin u bunday boʻlishiga yoʻl qoʻymaydi, oʻzini tajovuzkor tutadi, ularni toʻxtatadi, masxara qiladi. Bunday vaziyatda oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi kerak?
-
oʻqituvchi unga alohida topshiriq berishi kerak.
-
guruhdagi rollarni taqsimlab berishi kerak.
-
jamoaviy ijodiy ish tashkil qilishi kerak.
-
oʻqituvchi uni oʻziga “yordamchi” qilib olishi kerak.
6. O‘qituvchining kasbiy kuyishining belgilari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan?
-
hayolparastlik, hayrixoxlik, hamjihatlilik
-
yolg‘izlik, giperfaollik, bag‘rikenglik
-
befarqlik, passivlik, tushkunlik
-
parishonxotirlik, mag‘rurlik, samaradorlilik
7. Nima sababdan ota-onalar majlisiga ota-onalarni tashrifini ta’minlash qiyin?
-
sinf rahbari o‘z faoliyatini yaxshi olib bora olmayotganligi uchun
-
ota-onalarni farzandining maktabdagi faoliyati qiziqtirmaganligi uchun
-
majlisda doimiy ravishda maktab ta’minoti haqida gapirilishi uchun
-
ota-onalarning farzandi uchun vaqt topa olmaganliklari uchun
8. O‘qituvchi darsda o‘quvchilarga bir tasvirni ko‘rsatib unga baho berishlarini so‘radi. Deyarli barcha o‘quvchilar ijobiy ta’riflar berishdi, lekin bir o‘quvchi bu tasvir unga yoqmaganligi va rassom uni boshqacharoq chizganda yaxshi bo‘lishi haqida gapirdi. O‘quvchida fikrlashning qanday turi shakllangan?
-
konkretlashtiruvchi
-
ijobiy va erkin
-
salbiy va mantiqsiz
-
tahliliy va tanqidiy
9. O‘qituvchi va o‘quvchining ijobiy psixologik muhitni yaratishga qaratilgan, darsda va darsdan tashqari jarayonlardagi o‘zaro hamkorlik nima deb ataladi?
-
pedagogik dastur
-
pedagogik tajriba
-
pedagogik munosabat
-
pedagogik faollik
10. Harakatni boshqarishning ongli ravishda avtomatlashtirilgan usuli.
-
Ko‘nikma
-
Malaka
-
Odat
-
Tajriba
11. Trapetsiyaga tashqi chizilgan aylana markazi trapetsiya asosilaridan birida yotadi. Agar trapetsiya kichik asosi 6 ga, katta asosdagi burchaklardan biri 60o ga teng boʻlsa, aylana uzunligini toping.
12. Agar A(m, nm) nuqta II chorakda joylashgan boʻlsa, B(m+n, m) nuqta qaysi chorakda joylashgan.
-
I chorakda
-
II chorakda
-
III chorakda
-
IV chorakda
13. Rasmda ABCD kvadrat. CF E nuqtada yarim aylanaga urinadi. AF=1 va FD=3 boʻlsa, boʻyalgan soha yuzini toping.
-
164π
-
5π
-
4π
-
2+π
14.
Tomonlari 4:5 nisbatda, toʻgʻri toʻrtbuchakning tekislikdagi proyeksiyasi kvadrat boʻlishi uchun, tekislik va toʻgʻri toʻrtburchak orasidagi burchak qanday boʻlishi kerak?
15. nuqta III chorakka tegishli boʻlsa, quyidagi nuqtalarning nechtasi IV chorakka tegishli boʻladi? 1) 2) 3) 4)
-
hech biri
-
1
-
2
-
3
16. ABCD trapetsiya. AB va CD mos ravishda katta va kichik asoslar, trapetsiyaning AD yoni uning asoslariga perpendikulyar va yarim aylananing diametrini tashkil etadi, BC yoni esa yarim aylanaga urinadi. Chizmada koʻrsatilgan. OA=3, AB=4 boʻlsa, trapetsiya yuzasini toping.
-
18
-
18,75
-
20
-
18,25
17. Tenglamaning ildizlari yigʻindisini toping.
-
25
-
34
-
9
-
16
18. Oxz tekisligiga nisbatan (3; 2; 5) nuqtaga simmetrik boʻlgan nuqtani toping.
-
(3; 2; 5)
-
(3; 2; 5)
-
(3; 2; 5)
-
(3; 2; 5)
19. ABC uchburchakda AC=4, A burchak 75o va B burchak 45o. koʻpaytmani hisoblang.
20. 8 ga karrali 6 ta ketma-ket sonning yigʻindisi t ga teng. Bu sonlardan eng kichigini toping.
-
(6t240):8
-
(t120):6
-
(6t120):6
-
(8t120):8
21. ABCD toʻgʻriburchakli trapetsiyada AB va CD asoslar, mos ravishda 6 va 15 ga teng boʻlib, CD=BC boʻlsa, ABCD trapetsiya yuzasini toping.
-
76
-
92
-
126
-
116
22. Teng yonli uchburchak asosiga tushirilgan balandligi 25 ga, uchburchak bissektrissalari kesishish nuqtasidan asosgacha masofa 8 ga teng boʻlsa, uchburchak asosini toping.
-
30
-
40
-
-
23. Yon tomoni 15 ga va yon tomoniga tushirilgan balandligi 14,4 ga teng boʻlgan teng yonli uchburchakni yon tomoni boʻylab aylantirishdan hosil boʻlgan jismning toʻla sirtini toping.
24. 45 m balandlikdan tashlangan koptok har safar yerga urilishida avvalgi balandligining 3/4 qismiga qaytib chiqadi. Bu koptok toʻxtaguncha necha m masofani bosib oʻtadi?
-
90
-
360
-
315
-
180
25. Tomoni a va b teng boʻlgan toʻgʻri toʻrtburchakni navbati bilan tomonlari atrofida aylantirildi. Hosil boʻlgan jismlar hajmlarining nisbatini toping.
26. Raqamlari yigʻindisi 26 ga teng boʻlgan barcha 3 xonli sonlar yigʻindisini toping.
-
2886
-
1987
-
1888
-
2994
27. Yigʻindini hisoblang. 13+24+35++2022
-
3320
-
2700
-
3290
-
2040
28. Silindrning yon sirti yoyilganda, uning diagonali asos tekisligi bilan 45oli burchak tashkil qiladi. Silindrning yon sirti 256π2 ga teng. Silindrning asos radiusini toping.
-
8
-
4
-
12
-
16
29. boʻlsa, f(3) ni top
-
20
-
40
-
53
-
36
30. Toʻgʻri burchakli toʻgʻri parallelipipedning qirralari uzunligi a, b va c ga teng. munosabat oʻrinli, va parallelepiped hajmi 24x ga teng. Bu parallelepiped toʻla sirtini toping.
-
32
-
16
-
48
-
24
31. toʻgʻri chiziqning toʻgʻri chiziqqa nisbatan simmetrigini toping.
32. Yuzasi boʻlgan uchburchakning ortognal proyeksiyasi tomonlari 14, 16 va 18 ga teng. Bu uchburchak tekisligi va uning proyeksiyasi orasidagi burchakni toping.
-
45o
-
30o
-
arccos0,4
-
60o
33. Agar geometrik progressiyaning birinchi hadi 3 va maxraji boʻlsa, uning dastlabki 5 toq tartib raqamli hadlari yigʻindisini toping.
-
-
-
363
-
34. ni hisoblang.
-
-
-
-
3
35. Ishorasi oʻzgarmas geometrik progressiyaning 3-hadi, 1-hadidan 16 marta katta. Bu progressiyaning dastlabki 4 ta hadi yigʻindisi 170 boʻlsa, ushbu progressiyaning 6-hadini toping.
-
210
-
211
-
212
-
213
36. Kasrning maxraji suratidan 8 ga ortiq. Kasr va maxrajga 5 qoʻshilganda kasrning qiymati 0,8 ga teng boʻladi. Boshlangʻich kasrning suratini toping.
-
23
-
31
-
35
-
27
37. Oilada 5 ta farzand bor. Eng katta farzanddan boshqa har bir farzand oʻzidan oldin tugʻilgan farzanddan 2 yoshga kichik. Eng katta farzand yoshi eng kichik farzand yoshidan 5 barobar katta.6 yildan keyin eng kata farzand eng kichik farzanddan necha marta katta boʻladi?
-
4
-
2
-
3,5
-
2,5
38. ABC uchburchakning BC tomoni 10 ga va bu tomonga tushirilgan balandligi 6 ga teng. Bu uchburchakning A uchidan BC tomonga parallel oʻtkazilgan oʻq atrofida aylantirishdan hosil boʻlgan jism hajmini toping.
-
240π
-
120π
-
200π
-
400π
39. Tenglama nechta ildizga ega?
-
0
-
1
-
2
-
4
40. Hisoblang.
-
-
-
-
1
41. Agar boʻlsa, ni toping.
-
2
-
-
-
42. Agar boʻlsa, ni t orqali ifodalang.
-
3+t
-
2+t
-
2t
-
3t
43. Tenglama nechta yechimga ega?
-
1
-
2
-
3
-
0
44.
-
0,6
-
2
-
1,5
-
4
45. tengsizlikni yeching.
46. boʻlsa, ni hisoblang.
-
-1
-
1
-
0
-
47. boʻlsa, ning 23- tartibli hosilasini toping.
-
23!
-
0
-
23!x
-
24!x
48. ifodaning eng katta qiymatini toping.
-
4
-
19
-
3
-
4
49. y=x23x+5 funksiyaning x=3 chiziqqa nisbatan simmetrik funksiyasini toping.
-
y=x29x+23
-
y=x2+3x5
-
y=x215x+18
-
y=x2+9x23
50. funksiyaning grafigining uchi 2-chorakda joylashishi uchun m qaysi oraliqda boʻlishi mumkin?